STEZA.cz DOPORUČUJE:

Kvalitní Kotvičníková tinktura FORTE 50 ml.

 

 

 NAŠE NOVINKA

Kurkumová mast extra silná 30ml

 

 

Dubová mast extra silná 30ml.

 

Rakytníková mast extra silná 30ml.

 

Krušinová kůra mast extra silná 30ml.

 

 

Při nákupu nad 700,-Kč

dostanete vždy dárek :-)

   

 Jsme na FACEBOOKU - KLIK

    Dejde si nás do přátel :-)

 

              

Budeme rádi, když náš

obchod ohodnotíte

na heureka.cz:-)


Úvod » -- TINKTURY PODLE NEMOCI -- » NESPAVOST - INSOMNIE

STEZA - Hřebíček - hřebíčková tinktura - FORTE 50 ml.
Extra silná. Složení: lihový extrakt, hřebíček
Tinktura z hřebíčkuÚčinná antibakteriální hřebíčková tinktura - FORTE 50 ml.  Složení: lihový extrakt, hřebíček Dávkování: 2x denně 5 kapek do 2 dcl. vody/čaje. Výrobek není z důvodu obsahu alkoholu vhodný pro děti, těhotné a kojící matky. Nedoplňuje pestrou a vyváženou stravu. NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 432/2012 (ze dne 16.května 2012), které platí od 14.12 2012nám neumožňuje popisovat všechny
Běžná cena 450,00 Kč
Naše cena 195,00 Kč

STEZA - Hřebíček - hřebíčková tinktura - FORTE 50 ml.
skladem

STEZA - Tinktura Krkavec toten kořen - FORTE 37 ml.
Extra silná. Složení: lihový extrakt, Krkavec toten kořen
Tinktura Krkavec toten kořen - FORTE 37 ml.  Složení: lihový extrakt, krkavec toten kořen Rhizoma sanguisorbae - Toten lékařský - Sanguisorba officinalis   Dávkování: 2x denně po jídle až 15 kapek do 2 dcl. vody/čaje. Výrobek není z důvodu obsahu alkoholu vhodný pro děti, těhotné a kojící matky. Nedoplňuje pestrou a vyváženou stravu. NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 432/2012 (ze dne 16.května 2012), které
Běžná cena 199,00 Kč
Naše cena 128,00 Kč

STEZA - Tinktura Krkavec toten kořen - FORTE 37 ml.
skladem
akce

STEZA - Tinktura Kolombo kořen - Chebule srdčitá FORTE 50 ml.
Extra silná. Složení: lihový extrakt, Chebule srdčitá kořen
Tinktura Kolombo kořen - Chebule srdčitá kořen FORTE 50 ml. Složení: lihový extrakt, kořen kolombo Tinktura - kolombo kořen - Tinospora cordifolia – Chebule srdčitá - guduči Dávkování: 3x denně po jídle až 12 kapek do 2 dcl. vody/čaje. Výrobek není z důvodu obsahu alkoholu vhodný pro děti, těhotné a kojící matky. Nedoplňuje pestrou a vyváženou stravu. NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 432/2012 (ze dne
Běžná cena 299,00 Kč
Naše cena 164,00 Kč

STEZA - Tinktura Kolombo kořen - Chebule srdčitá FORTE 50 ml.
skladem
akce

Regenerační a hojivá propolisová mast se používá na zjemnění a obnovení pružností kůže, zejména na bolestí kloubů artrózu, revmatizmus, bolení svalů, dna, zlomeniny, záněty... ( nezanechává mastnotu na pokožce a krásně se vstřebává ) !! DĚLÁNO S LÁSKOU !!  Obsah kelímku 30ml. Obsahuje velké množství léčivého propolisu !  
Běžná cena 270,00 Kč
Naše cena 149,00 Kč

STEZA - Propolisová mast extra silná 30ml. - FORTE EXKLUSIV
skladem
nové
akce
top produkt

STEZA - Tinktura chilli paprička Habanero - EXTRA FORTE 25ml.
Extra silná. Složení: lihový extrakt, chilli papričky habanero 290 000 SHU
Tinktura z chilli papriček Habanero - EXTRA FORTE 25 ml.  Složení: lihový extrakt, chilly papričky habanero pálivost 290 000 SHU Dávkování: 2x denně 1 až 3 kapek do 2 dcl. vody/čaje. Výrobek není z důvodu obsahu alkoholu vhodný pro děti, těhotné a kojící matky. Nedoplňuje pestrou a vyváženou stravu. NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 432/2012 (ze dne 16.května 2012), které platí od 14.12 2012nám neumožňuje
Běžná cena 320,00 Kč
Naše cena 210,00 Kč

STEZA - Tinktura chilli paprička Habanero - EXTRA FORTE 25ml.
skladem
akce

STEZA - Tinktura Maca Maka - ženšen peruánský - FORTE 50 ml.
Extra silná. Složení: lihový extrakt, Maka Maca hlíza - Lepidium meyenii
Tinktura z Hlízy Maka Maca - FORTE 50 ml.  Složení: 60% lihový extrakt, Maka Maca hlíza ( Lepidium Meyenii ) Dávkování: 3x denně 20 minut před nebo po jídle až 15 kapek do 2 dcl. vody/čaje. Výrobek není z důvodu obsahu alkoholu vhodný pro děti, těhotné a kojící matky. Nedoplňuje pestrou a vyváženou stravu. NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 432/2012 (ze dne 16.května 2012), které platí od 14.12 2012nám
Běžná cena 295,00 Kč
Naše cena 190,00 Kč

STEZA - Tinktura Maca Maka - ženšen peruánský - FORTE 50 ml.
skladem
nové

STEZA - Kvalitní Kotvičníková tinktura FORTE 1x 50 ml.
80% líh a extra velké množství kotvičníku !
Jedná se o VELICE silný extrakt kotvičníku zemního z použitím 80% lihu. Extrakce probíhá vždy několik měsíců.   Kvalitní Kotvičníková tinktura - FORTE 50 ml.  Jedná se o nejsilnější tinkturu Kotvičníku na trhu.  Složení: Kvalitní 80% lihový extrakt a velké množství kotvičníku naťě. Tinktura není v žádném případě ředěná nebo šizená. Tinktura z kotvičníku zemního Dávkování: 20 minut před nebo po
Naše cena 590,00 Kč

STEZA - Kvalitní Kotvičníková tinktura FORTE 1x 50 ml.
skladem
nové
akce
top produkt

Tinktura z pryskyřice Dračí krve - FORTE 50 ml.  Složení: lihový extrakt, krev draka - ze 100 % pryskyřice ( dračí krev - Sangre de Drago ) Dávkování: 20 minut před jídlem 3x denně 12 kapek do 2 dcl. vody/čaje. Na výplach úst a kloktání použijeme 15-20 kapek a kloktáme 2–5× denně.   Výrobek není z důvodu obsahu alkoholu vhodný pro děti, těhotné a kojící matky. Nedoplňuje pestrou a vyváženou
Běžná cena 599,00 Kč
Naše cena 390,00 Kč

STEZA - Tinktura Dračí krev - FORTE 50ml.
skladem
nové
top produkt

 

-- TINKTURY PODLE NEMOCI -- / NESPAVOST - INSOMNIE

Řadit podle 
Výrobce  

STEZA - Kozlíková tinktura - Kozlík lékařský, FORTE - 50ml.
Běžná cena 270,00 Kč

Naše cena 129,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Ašvaganda kořen FORTE 50 ml.
Běžná cena 289,00 Kč

Naše cena 199,00 Kč

skladem
akce


STEZA - Tinktura Chmelové šištice - Chmel - FORTE 50 ml.
Běžná cena 310,00 Kč

Naše cena 132,00 Kč

skladem
akce


STEZA - Tinktura Kopr - FORTE 50 ml.
Běžná cena 155,00 Kč

Naše cena 125,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Levandule květ - FORTE 50 ml.
Běžná cena 270,00 Kč

Naše cena 129,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Lípa květ - FORTE 50ml.
Běžná cena 280,00 Kč

Naše cena 135,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Maral kořen - FORTE 50 ml.
Běžná cena 249,00 Kč

Naše cena 129,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Mařinka nať - FORTE 50 ml.
Běžná cena 185,00 Kč

Naše cena 129,00 Kč

skladem
nové


STEZA - Tinktura Meduňka lékařská - FORTE 50 ml.
Běžná cena 195,00 Kč

Naše cena 110,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Muškátový oříšek - FORTE EXTRA silná 25 ml.
Běžná cena 420,00 Kč

Naše cena 125,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Růže květ - FORTE 37 ml.
Běžná cena 229,00 Kč

Naše cena 133,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Šalvěj lékařská - FORTE 50 ml.
Běžná cena 175,00 Kč

Naše cena 138,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Šišák bajkalský kořen - FORTE 50 ml.
Běžná cena 360,00 Kč

Naše cena 249,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Srdečník nať - FORTE 50 ml.
Běžná cena 249,00 Kč

Naše cena 129,00 Kč

skladem


STEZA - Tinktura Vanilka Madagaskar - FORTE 37 ml.
Běžná cena 490,00 Kč

Naše cena 379,00 Kč

skladem
nové
akce

Popis nespavosti

Nespavost nebo-li insomnie je nejčastější skupina poruch spánku, jejíž hlavním příznakem je porucha usínání anebo průběh spánku (přerušovaný spánek, brzké probouzení).

Poruchy spánku rozdělujeme podle převažující příčiny na insomnie(nespavost), hypersomnie (nadměrná spavost), poruchy cirkadiánního rytmu (tj. poruchy střídání spánku a bdění, netolerance směnného režimu např. v povolání) a parasomnie (chorobné stavy a jevy vyskytující se v souvislosti se spánkem, např. náměsíčnictví, mluvení ve spánku, noční křeče v lýtkách a mnoho dalších).

 

Z časového hlediska pak insomnie dělíme na krátkodobé či občasné (intermitentní) a chronické, trvající déle než 6 měsíců.

Nespavost může mít řadu vyvolávajících faktorů, které obvykle rozlišujeme na zevní a vnitřní. Ty by měly být pečlivě prozkoumány a zhodnoceny tak, aby bylo možno insomnii řádně léčit.

Mezi zevní faktory můžeme jmenovat stres a jiné vlivy z prostředí (jako je chlad, teplo, nepohodlné lůžko, hluk či pouhé tikání hodin) a nepřiměřenou spánkovou hygienu (režimová opatření). Spánková hygiena je soubor opatření, která mají usnadnit usínání a napomoci normálnímu průběhu spánku (viz níže).

vnitřním faktorům pak řadíme tělesné a psychické potíže. Častým problémem spojeným s poruchou spánku bývá přítomnost choroby, která pacienta obtěžuje do té míry, že nemůže usnout. Může se jednat o stavy spojené s bolestí (bolesti svalů, kloubů, nádorová onemocnění), svěděním (různé ekzémy), endokrinní poruchy jako je zvýšená funkce štítné žlázy, plicní choroby (kašel, astma), srdeční choroby (arytmie, dušnost v souvislosti se srdečním selháváním) problémy se zažíváním (dyspepsie), dále silné emoční zážitky, úzkost a jiné neduhy, které dotyčnému takzvaně „nedají spát“.

Potřeba spánku je velmi individuální, průměrně se však pohybuje okolo 6-8 hodin a bohužel díky současnému náročnému životnímu stylu je doba spánku stále záměrně zkracována. Za chorobný je možné považovat stav, kdy spánek nepřináší dostatečný odpočinek, dotyčný se necítí zotavený, během noci se často budí, opakovaně nemůže usnout, během dne je unavený. Tímto si utváří začarovaný kruh ve smyslu takovém, že se pak snaží dohánět probdělý čas odpočinkem během dne, ulehnutím v odpoledních hodinách a v noci opět nemůže usnout a podvědomě si tak utváří návyk se spánkem během dne a bdělostí ve večerních, nočních až ranních hodinách. V odborných publikacích se hovoří o tzv. ďábelském kruhu.

 

Rizikové faktory nespavosti

Rizikovými faktory rozumíme stavy a podněty vedoucí k nespavosti, tj. nevhodné prostředí pro spánek zahrnující hluk (tikající budík a jiná elektronika v ložnici), zápach, horko, chlad, nevyhovující lůžkoviny či lože (např. tvrdá či příliš měkká matrace).

Dále užívání stimulujících nápojů jako je káva, energetické nápoje a alkohol brzy před usnutím, kouření a požívání jiných návykových (především stimulujících) lá­tek.

Rovněž řešení sporů a stresujících záležitostí před plánovaným usnutím a zvýšená aktivita či sport méně než 5 hodin před spánkem mohou narušit proces usínání a spánku.

Také pospávání během dne a pobyt v posteli v době, kdy normálně nespíme nebo o to ani neusilujeme, nám může utvořit návyk, kdy si ulehnutí přestaneme spojovat s dobou, kdy obvykle chodíme spát a s místem, kde obvykle spíme.

 

Prevence nespavosti

Jak již bylo několikrát zmíněno, důležitá je zejména spánková hygiena, vyřešení všech rizikových faktorů pro spánek a včasné řešení již nastalých problémů se spánkem. Obecně platí, že čím více se problémy odkládají, tím více nás obtěžují a mohou být hůře řešitelné, případně se již nedaří zjistit, odkud daná problematika pramení.

 

Příznaky a projevy nespavosti

Dominujícími příznaky nespavosti je prodloužená doba usínánípřerušovaný spánek a brzké probouzení. Někdy si pacient na probouzení během noci nepamatuje, nicméně může být zvýšeně unavený, obtížně ráno vstává, necítí se zotavený po dostatečně dlouhé době pobytu na lůžku a během dne je celkově méně výkonný.

 

Léčba nespavosti

Správná léčba by v prvé řadě měla být zaměřena na režimová opatření, jejichž součástí je nácvik spánkové hygieny a dále léčba vyvolávající příčiny, kterou se snažíme odstranit, což znamená aktivně pátrat po jiných chorobách, které mohou být zdrojem nespavosti, aniž by si to třeba i nemocný uvědomoval.

Spánková hygiena zahrnuje několik jednoduchých pravidel – zamezit ulehnutí na lůžko předčasně, tedy až v době, kdy se cítíme skutečně unavení a kdy obvykle chodíme spát (vhodné je si stanovit hodinu ulehnutí ke spánku a tu každý den dodržovat).

Měl by platit přísný zákaz spánku během dne, což bývá u řady pacientů dosti častým zvykem. Pokud se nám nedaří usnout, můžeme zkusit nějakou jednoduchou činnost a opět se vrátit na lůžko a pokusit se usnout. Lůžko bychom měli používat jen ke spánku, abychom si utvořili návyk.

Z jídelníčku vyřadíme alkohol, kávu, černý či zelený čaj, příliš energetické nápoje (limonády, džusy) a potraviny, a to převážně v odpoledních a pozdních večerních hodinách. Omezení kouření taktéž pomáhá. Rovněž sportovní a jiné fyzicky či psychicky náročné aktivity bychom měli přibližně 5 hodin před spánkem omezit či vynechat.

Během dne bychom měli mít přiměřenou fyzickou aktivitu. Měli bychom se naučit zvládat stres jak v práci, tak v soukromí (existuje řada volně dostupných kursů či knih), případně se ho snažit omezit (zaměstnat ostatní členy rodiny např. v péči o děti, sourozence, prarodiče apod., opustit příliš stresující zaměstnání případně pokud máme povolání více, ponechat si jedno a na to se plně soustředit).

Standardním krokem je úprava ložnice ve smyslu izolace, ztišení, klidu, vytvoření zázemí a bezpečí.

Pokud nepomůže nácvik spánkové hygieny a vytvoření vlastních spánkových rituálů, jako je například četba knížky před spaním, přistupuje se k léčbě farmakologické. Ta zahrnuje podávání léků ze skupiny tzv. hypnotik (nebenzodiazepinová i benzodiazepi­nová), pokud je součástí potíží i úzkost, podávají se anxiolytika (ztišující léky proti úzkosti).

Poruchy cirkadiánního rytmu (porucha střídání spánku a bdění) se řeší podáváním melatoninu, což je hormon přirozeně produkovaný v lidském těle a normálně navozující spánek (obvykle užíván při cestování letadlem).

 

Jak si mohu pomoci sám

Pomoci si můžete hned několika způsoby. Jednak dodržováním a nácvikem spánkové hygieny a vyhnutím se rizikovým faktorům včetně vyvarování se nadměrného stresu a problémů v práci či rodině.

Navíc se může pokusit o navození spánku pomocí celé řady tinktur, které jsou běžně dostupné v našem e-shopu www.steza.cz.

Na některé pacienty působí velmi příznivě.

 

Komplikace nespavosti

Hlavní komplikací je zejména únava a psychické potíže které nespavost logicky s sebou přináší. Z únavy pramení řada nehod během dne, ať už automobilových, pracovních či jiných, snížená koncentrace a schopnost se učit.

Strach z nemožnosti usnout v postiženém vyvolává stále vzrůstající úzkost, ve výsledku se pak u pacienta můžeme potýkat s depresí.

 

Režimová opatření a doporučení

  • Poruchami spánku více trpí ženy, které jsou citlivější na emocionální podněty. To neznamená, že se to mužů netýká. Emocionální nevyrovnanost oslabuje hlavně nadledviny, které jsou zodpovědné za produkci tzv. antistresových hormonů. Lidové léčitelství nabízí celou řadu postupů a prostředků na úpravu spánku, a proto si každý musí najít sám ten správný lék proti nespavosti - podle své psychiky, charakteru a temperamentu. Například pro cholerika nebude účinná léčba, která zabírá
  • u melancholika.
  • Zvyšte příjem vitaminu B5 - jezte hodně jablka, sušené meruňky, burské oříšky, sušené fíky a telecí játra. Snižuje únavu a zlepšuje nespavost. K večeru se nepřejídejte. Choďte spát polohladoví. Těžká masitá večeře způsobuje neklidný spánek.
  • Studené nohy bývají příčinou obtížného usínání. Zahřejte je třením a pak je sprchujte ledovou vodou. Pořádně osušte, promasírujte a běžte spát. 
  • Choďte spát nejpozději okolo 22. hodiny. Spánek od půlnoci do druhé hodiny ranní nejvíc posiluje. 
  • Pro děti na neklidný spánek: před spaním dejte dítěti 2 lžíce včelího medu.
  • Fíky jsou účinný prostředek na spánek, který byl známý už v době Římanů. Před spánkem nebo v noci, když se probudíte a nemůžete usnout, snězte čtyři fíky.
  • Nespavost zahání 200 ml vlažného mléka s 1 lžící medu. 
  • Před spaním snězte 3 jablka, dokážou uklidnit a zlepšit usínání. 

 

 

NGQ5NTU